torsdag 16 juni 2011

rättvisa

jag är en enkel och ganska vanlig kvinna som jobbat under många år att hitta balansen i mig själv
obalans skapas när man har att göra med negativa människor
alla har ju ändå lite ljus av dessa men det kan vara svårt att skönja
jag vill ha en rättvisare värld där man får vara positiv och glad utan att någon ska sätta sig på en och trycka ner en för att man ska känna sig oduglig
nej fram med positiviteten
ska vi få en bättre värld måste vi tänka på hur vi behanlar våra medmänniskor
kärlek och respekt krävs
jag ber alla att tänka på hur dom själv vill bli behandlad
tack för denna gång
gärna kommentare vill jag ha
Mor Anette

2 kommentarer:

  1. TACK ÄN EN GÅNG ALLA SUPPORTRARS!
    VILA NU OCH HA DET SKÖNT ETT TAG INNAN
    NÄSTA ARBETE:
    .KRAM

    SvaraRadera
  2. Om man inte tar saker personligt som andra gör så blir man inget offer för andras sätt att vara. Alla har sitt egna sätt att vara på och projicerar på varandra det som de själva är. Man måste ta ansvar för sig själv och inte rikta fingret åt andra vad dom gör emot en, för det kan vi inte påverka. Däremot kan vi välja att inte ta andra personligt utan bara acceptera att dom gör vad de gör. Men håller med om att vi ska söka det positiva :) En bra bok som går igenom förhållningssättet att inte ta saker personligt och lite andra saker är "Fyra grundstenar till ett bättre liv" av Don Miguel Ruiz.
    kram :)

    SvaraRadera